Bandy och elva ettor

Skärmavbild 2016-02-13 kl. 16.47.24
Melker är ganska nöjd här när han knatar av planen efter att dom vann med 10-1 mot Eskilstuna och han hade gjort hela 6 mål. Varav två hat-trick, 3 mål på rad i vardera halvlek. Då skulle jag också vara nöjd. Det hann jag inte med under min bandykarriär. Sedan blev det lite kärvare men kämpainsatser och förluster som mer föll på slumpmål än något annat. Melker dammade in ytterligare 3 mål under dagens totalt fyra matcher. Nu inväntar jag bara a-lagskontrakt och sånt, sedan ska han köpa oss ett hus på Mallis.

Skämt åsido, dom hade kul. Det är det viktigaste och alltid det första jag frågar efter varje match, cup och träning: ”Hade du kul?”. Sedan förstår jag såklart också att det blir ännu roligare att få vinna och göra mål. Kul hade jag också, det är så kul att stå bredvid och se vilken resa grabbarna gjort sedan bandyskolan.

Skärmavbild 2016-02-13 kl. 16.47.39

Sedan hann vi bara hem och jag hade en lucka att slänga mig på trainern. Klart lite sliten efter tidig uppstigning och en hel dag ute men ville få in något med lite kvalitet. Hade ingen direkt plan innan och det brukar sällan vara optimalt, nu blev det hyfsat ändå. Körde 11 x 1/1′ på runt 290-305W, inte superblodigt alltså men ändå blir det ju jobbigt mot slutet. Skönt ändå att få in lite kvalitet på helgen sådär.

Nu ska det bunkras hemmagjord pizza här och sedan lördagsgodis for champs, det har varit en himla bra lördag, så därför fortsätter vi på den linjen.

Kommentera

