Årets första riktigt misslyckade pass!

Jag vore väl en jävla medgångssupporter om jag bara delgav er när det gick bra med träningen väl? Sanningen är ju den att man inte sätter alla pass, allt går inte spikrakt, så funkar det såklart inte. Men eftersom hela vinterträningen gått jävligt bra och jag har inte haft ett endaste riktigt misslyckat intervallpass sedan början av januari så blir det ju rätt tungt när det skiter sig. Speciellt när det sket sig som idag.

Efter att ha löst ett stopp i ena diskhon och lagt barnen till rätta i sina sängar så hoppade jag idag upp på trainern igen.
Skärmavbild 2016-02-16 kl. 21.34.37
Min plan för kvällen var det klassiska passet 4 x 4′ och jag hade en god känsla för hur hårt jag skulle kunna köra dom. Värmde upp rätt grundligt faktiskt och sparkade igång den första, kändes rätt kantigt och slitsamt. Men det vet man alltid att den första och dom två sista brukar vara värst, men man hittar alltid en ”känsla” efter den första som brukar underlätta resten. La in den på 308W och tänkte väl att jag rimligen skulle kunna fippla dit tre till och landa runt 310W i snitt. Men under vilan började det knyta sig i låren på det där bekanta viset som jag upplevt förr. Inbillar mig att det brukar komma efter dagar med vila från cyklingen, men jag kan faktiskt inte se ett mönster i det. Och ärligt så var det länge sedan jag fick dom ”kramperna” sist, men det brukar släppa om man bara får veva lite. Men jag tänkte att jag ger det ett försök, kom 1.30 in i den andra och hade 314W i snitt när jag inte hade full kraft att trycka på med. Rätt lönlöst då lixxom. Slog av Garmin och drog ner motståndet och vevade fem minuter, kändes bättre. Provade med lite motstånd och tryck och det kändes hyfsat, men att börja om var inget alternativ. Så jag lade årets första misslyckade pass till handlingarna, 30 minuters träning, alltid något.

Planen är att hinna veva ur benen 20 minuter imorgon innan jobbet och kolla så allt funkar, det borde det göra. Sedan får jag väl hitta på något vettigt pass efter öppet hus på Folkes skola på kvällen. Kanske ett nytt försök på fyror kanske?

Kommentera

