Driv och dravvel

Skärmavbild 2016-02-18 kl. 10.44.20
Vad driver mig? Vad får mig att sätta mig på trainern och bli jättetrött hela vintern?
Utveckling, progression är två tydliga drivkrafter. Redan när jag åkte skateboard var det två stora drivkrafter. Vi kunde spendera timtal på att lära oss nya trick, jag ser ingen större skillnad på cykel. Att se tydliga resultatförbättringar på träning och tävling driver mig.
Sedan är det samma driv som fanns inom skateboarden och löpningen – passionen till sporten, intresset, nörderiet. Jag kan vakna med samma känsla som jag alltid gjorde med skateboarden (ursäkta att jag relaterar så mycket till den men det var en stor del av mitt liv, p g a skador inte längre, tyvärr), nämligen den att agendan är satt, jag ska träna/cykla någon gång under dagen. Det är en god och självklar känsla i mitt liv.
Skärmavbild 2016-02-18 kl. 11.04.22

I passionen till sporten ingår såklart allt det sociala i att träna med andra, långt, snabbt, kort, långsamt, bara att dela det med andra är rätt gött. Nu när bästa S också hittat cyklingen har jag ju världens bästa människa att dela det hela med också.

Sedan har jag ju alltid stuckit ut näsan och sagt att jag vill ha med mig en VSM-medalj från cyklingen också, innan jag lägger av, men jag kommer aldrig lägga ner om inte kroppen säger stopp såklart. Till en början trodde jag att det skulle bli lättare än vad det visat sig vara att nå resultat på cykel, men skam den som ger sig. För eller senare ska den där medaljen vara i kollektionen, kanske redan i sommar i Halmstad om jag får som jag vill. Jag protesterar inte heller om jag får med mig en på CX också i Eksjö. Får jag det inte så fortsätter jag, utveckling, progression, driv och passion.

Det är förbannat kul att cykla och tävla! Eller hur?

4 reaktioner på ”Driv och dravvel

  1. Visst är det så! Det är så roligt och kanske för mig den största drivkraften. Jag gillar också att kunna se utveckling och ha ett mål att sträva emot, bara det att jag sällan ser mina små framsteg och tycker att jag mest trampar omkring utan att komma någonvart!
    Föressten vilken bra bild!

    • Man kan ju se framsteg i dom små tingen också. Om man kör snabbare uppför en backe och dom små prylarna. Men som du säger kul är en drivfaktor, men den faller under passion-fliken, det är svårt att ha en passion för något som inte är så kul som cykel är.
      Tack, vi ger cred till Kent för den, om du menar porträttbilden?

Kommentera

