Fyror i klubblokalen och 500W-mannen

Skärmavbild 2016-02-23 kl. 20.24.49
God afton därute! Det är väl sjutton att det ska vara så förbannat jobbigt att träna cykel, iallafall om man vill försöka cykla snabbare. Idag var det ju tisdag och det var intervaller i klubblokalen igen, ett sånt där tillfälle man gillar. Delad plåga är ju alltid dubbelt så kul. På agendan idag stod 4 x 4′ med 4′ vila, ett ganska klassiskt pass med andra ord. Har faktiskt inte kört fyror på himla länge, men hade väl en aning om vad jag borde orka. Tänkte väl att 310W (5,2 W/kg) borde vara en rimlig nivå. Det var en rimlig nivå i två intervaller. På den tredje stumnade jag helt efter någon minut, försökte först sänka till 300W men förfallet var redan ett faktum. Petade ned till 270W och bröt mig genom den. Gaskade mod i mig själv och avslutade med 300W på den sista iallafall. Inget pass man kommer komma ihåg med andra ord. Men jag blev jävligt trött, alltid något. Men det var ingen guldkänsla i benen direkt.

Någon som måste ha haft guldben var Strömnäsaren som efter avslutade fyror provade på hur länge han kunde kötta i 500W.
Skärmavbild 2016-02-23 kl. 20.25.09
Resultatet blev 1:45 och sedan 1:08, sånt man bara snyter ur sig efter att ha mosat benen med fyror innan. 500W-mannen levererar!

Nu ska jag sjunka ned i soffan i mitt förhoppningsvis myrfria hus, höres!

Kommentera

