Dagens dubbel

God afton på er! Nu ligger jag väl utslagen i soffan och barnen ligger i sina sängar. Blev väl en bra måndag det här också, två gedigna träningspass. Först knatade jag väl till gymet på lunchen och körde mig trött i benen. Kunde öka i enbenspressen till 70 kg, vilket jag kör 4 x 30 utan vila/ben. En relativt kort och explosiv rörelse, alltså väldigt långt från 90 grader i knät.

Eftersom jag ska vara med på Melkers bandyträning imorgon och sedan cykla ut till finaste S efter det så försvann läget för intervalltisdag så jag tänkte mig att prova ett grepp jag faktiskt gjort en gång innan, dunka intervaller på samma kväll som benpasset. Då blev utfallet bra så varför skulle det inte gå igen? Så direkt från middagsbordet så tog jag tag i det hela. Till min hjälp hade jag en träningsvideo från GCN eftersom min plan var att köra korta hårda intervaller som skulle ge mest ”bang for bucks”. Det blev 10 x 40/20″ med stegrande intensitet, kort men jävligt jobbigt. Började på runt 270W på dom två första för att peta mig upp mot 320-330W på ett par, sedan 340-350W för att avslutade den sista på över 400W, men där dog jag ärligt en smula och kunde inte riktigt hålla upp kadensen och därmed inte watten heller.
Skärmavbild 2016-02-29 kl. 20.58.12
Ändå rätt nöjd att jag lyckades sy ihop en bra träningsdag med två gedigna pass och det gick utmärkt att bli himla trött på väldigt liten tid också. Nu ska jag bara lirka in minst ett intervallpass till den här veckan, eftersom det bara är måndag idag borde det ju gå. Men nu ska jag cykla ute i två dagar igen.

Kommentera

