Intervallafton och mer snö

Hej på er, imorse kunde man ju ganska lätt hålla sig för garv när man vaknade. Mer snö. Som ett hårt slag i ansiktet. Nu tänker jag dock för den skull inte dubba på nå´n cykel igen innan december så det får bli teknikträning om det tänker fortsätta trilskas med snö framledes. Cyklade iallafall 13 km från S och hem imorse, motvind och oplogat var ju härdande på något vis, speciellt som jag hade piskat benen lite igår efter jobbet.
Skärmavbild 2016-03-03 kl. 08.40.56
Cyklade mig oskarp i både ben och bild igår. Eftersom jag ska ta med barnen och kolla VSK Bandy-SAIK ikväll och sedan åka skidor imorgon så faller två lägen för intervaller bort. Tänkte väl att jag skulle prova att köra lite på vägen hem till S igår istället. Eftersom det var ljust ute kunde jag ju ta bra vägval för det. Ville inte köra svinhårda intervaller utan mer runt tröskel, fick förlita mig till pulsen eftersom pansarhojen inte har någon wattmätare. Varje gång man tränar mot puls inser man vilket överlägset verktyg/måttstock wattmätare ändå är, blev väl ändå hyfsat utfall och jag blev lite trött. Under dom 37 km jag körde fick jag in 5/4/5/12′ med högre intensitet och det känns definitivt som det finns något att åka med i benen i år, ska bli spännande att se vad det kan omsättas till på racern. Hoppas att det är läge att ta fram den om några veckor.

Kommentera

