Utförsåkarbloggen

Skärmavbild 2016-03-04 kl. 18.22.20
Hej på er! Som utlovat blir det utförsåkarbloggen idag. Tog med mig barnen till Gillersklack idag, som ni ser var det ganska mycket snö och det hade kommit ganska mycket inatt efter dom hade preparerat, snö av den lite blötare karaktären. När vi kom var det ganska ouppkört och gled suligt dåligt. Speciellt som mina skidor knappast preparerats sedan Ingemar Stenmark och Gustavo Thönis storhetstid. Förmiddagen fick jag mer lägga ”ettor” med stakning för att ta mig ner, intalade mig att det säkerligen var bra träning, lite som att åka Vasaloppet med sjukt osköna skidor.
Skärmavbild 2016-03-04 kl. 18.22.07
När vi kom ut efter lunchbreak var det mer uppkört och det gick att lägga några skärande svängar i pisten, det är ju alltid kul och blir jobbigt, speciellt om man kör non-stop. Barnen såg jag knappt röken av efter lunch dom körde som galningar.

Efter 4,5 timmes åkning var vi rätt möra allihopa och packade in oss i bilen och brände hemåt. Ur ett cykelrelaterat perspektiv så körde vi den där underbara vägen förbi Kloten som vi cyklade förra sommaren, nu var den anings mer snöig om man säger så, men en jättefin väg som jag längtar efter att träna på. Det måste ske i sommar igen.

Givetvis började dumhuvudet inom mig fundera på om jag inte skulle kasta mig på trainern när jag kom hem. Lite intervaller kanske? Lyckligtvis kunde jag tygla dumhuvudet inom mig, det hade bara slutet med ett rejält misslyckat pass. Jag behöver bara soffa, godis och gubbkvart i soffhörnet. Ska bara vika och hänga tvätt så är jag snart vid resans mål.

Vet att ni egentligen vill läsa om träning, intervallspäkning och sånt där, hoppas kunna bjuda på det imorgon igen. Imorgon är det nog en cykelblogg igen.

2 reaktioner på ”Utförsåkarbloggen

Kommentera

