Artroshämmat intervallförsök

Hej på er, en bra dag har det trots rubriken varit upp till nu. Och nu ligger jag i soffan och ska kolla Strade Bianche tätt följt av Bollnäs-Villa i bandyn, bra tv-eftermiddag med andra ord. Innan det var jag och Melker och slipade på våra bandyfärdighter under tiden Folke hade sin träning.

När vi sedan kom hem så var min plan att genomföra veckans tredje intervallpass, dom klassiska fyrorna. Kände mig sliten från gårdagen och hade ganska mycket artrosvärk i vänsterhöften (även inatt). Vet att det såklart är sviter från skidåkningen och det lär klinga av om några dagar. Tog en värktablett i hopp om att det skulle klinga av innan jag skulle köra igång, tyvärr blev det ganska enbent träning idag och då blir det jävligt jobbigt. Avbröt efter första två minuter av första fyran, gjorde en tvåa till och en etta, men det var rätt fruktlöst. Slog av på belastningen och trampade av upp till 40 minuter så det blev någon träning av det iallafall.
Skärmavbild 2015-08-14 kl. 20.04.18
Aja, snart får jag väl släpa ut den här skönheten på vägarna och då ska jag i den mån det går försöka styra om träningen till utomhusträning även när jag har barnen. Att ta med cykeln till jobbet och köra lunchpass är en utmärkt lösning som gjorde att jag mellan april-oktober förra året hade typ 2-3 trainerpass totalt även fast jag hade barnen.

Nu ska jag vårda i höften i soffhörnet!

Kommentera

