Bloggens olika skepnader och ett tack!

Hej på er, den 28/5 2007 skrev jag min första bloggpost någonsin. Då om min hypokondri inför min andra mara i Stockholm. Då som hela tiden fram till nu har bloggen varit mitt sätt att reflektera över min träning främst men även över mitt liv i stort. Jag tycker fortfarande att det är lika kul om inte roligare att skriva den, givetvis alltid kul med all feedback man fått genom årens lopp. Måste säga att genom att skriva så gott som dagligen har bloggandet gett mig ett bättre grepp och minne av hur saker och ting var vid speciella tillfällen genom åren. Inte helt sällan sätter jag mig och bakläser för att kolla min träning genom åren, vad som funkat och vad som varit mindre bra.
Skärmavbild 2016-03-07 kl. 10.35.54
Såhär såg bloggen ut där jag hade den först, då handlade den givetvis mest om löpningen.
Skärmavbild 2016-03-07 kl. 10.37.42
Sedan fick jag möjligheten att blogga på Västerås Tidning där bloggen låg under perioden när jag fick lov att lägga ner löpningen och hitta kärleken till cyklingen och även mina famlande försök att komma tillbaka på skateboarden (vilket artrosen satte tvärstopp för). Stilpolisen i mig gråter en smula över hur jag fotade min första cykel, mot bättre vetande.

Själva skrivandet har väl även det förändrats genom åren, men tråden har alltid varit densamma. En berättande reflektion av mina dagar, även om det emellanåt kryddas med saker som jag känner att jag måste få utlopp för. Jag vet att jag har några läsare som hängt med sedan mina första bloggposter genom löpningen men att fler hakat på under resans gång. Alla är lika välkomna och det är alltid lika kul att höra när någon gillar det man skriver, även om jag främst skriver för mig själv! Så tack!

Nu ska jag knata iväg och köra styrka, mer om det får ni såklart läsa… senare!

2 reaktioner på ”Bloggens olika skepnader och ett tack!

  1. Jag läser och uppskattar det du skriver, även om jag inte följt dig ända sedan löpartiden. Fortsätt på samma sätt lovar jag fortsätta läsa och inspireras.

Kommentera

