Backintervaller vid Vedbo igen

God kväll, nu har jag fått mig något till livs igen efter kvällens träning så det börjar ordna upp sig. Planen var ju först att köra intervaller i klubblokalen, men det blev möte med tävlingshågade gubbar från klubben istället. Fick göra en snabb omplanering och damma intervaller ute istället. Backintervaller vid Vedbobacken, en klassiker. Förra året blev det dock inget pass där så jag hade hunnit glömma hur jobbigt det är. Backen är inte direkt brant utom mot slutet så man kan åka på rätt bra och därigenom dra på sig mjölksyra, om man inte åker och lökar. Idag gällde bara ett läge, fullt ställ! Efter tre intervaller kom insikten att det här var jävligt jobbigt, minnena från tidigare gånger jag nästan varit spyfärdig mot slutet av passet kom tillbaka. Lyckades ändå beta av 10 stycken utan att tappa alltför mycket mot slutet. Man kan tycka att 75 sekunder (vilket det lite drygt tar varje gång) inte är lång tid, men rackarns som det kan svida i ben och lungor.
Efter mötet skulle jag sedan veva den dryga milen hem på mina slitna ben, det var då jag drog punkakortet på det förbannade dödsgruset som GC-vägarna är nedsölade med. Fick promenera sista 3 km hem, lagom kul avslut.Skärmavbild 2016-03-08 kl. 21.27.51
Orkade givetvis inte byta slang nu på kvällen eftersom föda var prioriterat så mycket lutar åt att det blir trainer imorgon och kanske även på torsdag. Är inte direkt sugen att ta ut en odubbad cykel på dödsgruset och punka igen då det är tredje punkan denna vintern när jag kört odubbat. Kan man skicka fakturan för två tubdäck (CX) och ett vanligt däck till kommunen tro? Hörde jag sopsaltning?

Aja, annars känns formen bra. Har haft den bästa/smartaste vinterträningen någonsin, hoppas att det ska ge avkastning på tävlingarna i år.

Kommentera

