Det är en trög mars

Kan väl snabbt säga mars månad i år är trögare än förra året. Samma tid förra året hade jag nästan permanent parkerat vintercykeln till förmån för racern. Det hade jag knappast kunnat göra imorse, men jag var väl tillbaka i rutinerna med pendlingsträningen eftersom barnen gick till sin mor igår kväll. Morgonen bjöd på oväntat spännande underlag eftersom jag valt att mota kung Bore i grind genom att våga vägra dubb något mer den här vintern. Fick både uppleva snöfall, halka och sånt under mina 25 km till jobbet. Höften var inte helt i slag heller, det brukar kunna ta några dagar innan den hämtar sig, det är på rätt väg iallafall. Skönt ändå att cykla ute igen det måste sägas.

Hade massiv träningsvärk från gårdagens styrkepass (ben). Det första på ett nytt gym, sånt är ju alltid spännande. Tog sin stund innan jag hittade alla maskiner/fria vikter för att köra genom benpasset, men det gick. Skippade boxjumpsen eftersom höften var skräp. Benpressmaskinen på nya gymet är nog den som är den största orsaken till all träningsvärk idag, den tog helt annorlunda mot den på våning nio. Men det är väl alltid skönt att känna av att man har tränat.

Ikväll ska det smällas av intervaller i klubblokalen igen, det kommer bli kul. På riktigt. Och jobbigt.
Skärmavbild 2016-01-25 kl. 11.31.56
Snart min vän, snart ska vi ut och skörda på tävlingarna. Det gäller bara att härda ut nu den sista perioden innan det kommer lite värme och fina, torra vägar. Kom igen nu!

Kommentera

