Dubbelpass trainer på lill-lördagen

IMG_1273
Jo men god afton på er! Eftersom det är lill-lördag har jag väl firat det med två pass trainer, det blir inte bättre än så. Det första körde jag direkt uppvinglad ur sängen strax efter 06.00 imorse, ren formalitet och benväckning/ursköljning i 30 minuter. Frukosten smakar alltid så mycket bättre efter träning.

Efter det följde en minst sagt hektisk arbetsdag inte mycket att orda om, mycket att göra som ny av ordvalet kanske förstod.

Sedan bara hem och flyga upp på trainern igen. Denna gång var intervaller målet. Eftersom jag körde skiten ur benen igår ville jag att dagens intervaller skulle vara lite lägre i intensitet. Det blev 3 x 8′ tröskel-isch (3′ vila) där den sista minuten i intervallen skulle vara klart jobbigare än tröskel. Vevade igång och la dom runt 255W (4,25 W/kg) kändes kontrollerat men lite segt från gårdagen, sista minuten försökte jag lägga runt 300W (5 W/kg) eller över och det lyckades jag nog hyfsat med. Första två intervallerna gick ganska okej och jag hade ett hopp om att kunna överleva 4 x 8′ men den tredje sög liksom musten ur dom redan slitna benen och jag var rätt nöjd att låta passet vara där.
IMG_1274
Ändå ganska nöjd med genomförandet och utfallet av passet. Nu ska jag bara ta mig en funderare över hur jag ska lösa morgondagens träning, det vore ju smutt att cykla ute men man vill ju inte dra punkakortet igen, speciellt inte med tub på fincrossen. Aja, det är mitt lilla huvudbry för återstoden av aftonen. Det kan knappast vara lika stort huvudbry som VSK Bandy har i och för sig, hur man nu ska lyckas vända semifinalserien mot SAIK. Men vi hoppas ju fortfarande såklart!

Kommentera

