Dagdrömmer mot målet

19702257353_65afecec35_z
Jag erkänner att det är ganska ofta jag dagdrömmer om veteran-SM i Halmstad. Jag använder bilder av hur det skulle kunna kännas och se ut att få defilera solo mot mållinjen i slutet av juli precis som på bilden ovan. Det är givetvis mycket mer än en dagdröm för mig, det är ett av säsongens mål, kaxigt kan tyckas såklart, men allt annat vore trist som sjutton. Under förutsättning att Halmstad bjuder en bana med lite höjdmeter så. Blir det som i mina dagdrömmar en avslutning uppför så kommer jag sälja mig väldigt dyrt. Det är tankar och mål och dagdrömmar som är goa att plocka fram när det känns lite tungt att göra det där intervallpasset efter barnen somnat. Jag tänker mig att jag gör det för att det ska föra mig ett steg närmare mitt mål.
Skärmavbild 2016-03-10 kl. 09.06.53
Skulle motivationen möjligen tryta kan man ju alltid plocka fram dessa medaljer från 2011 och tänka på hur fint det skulle se ut med ännu en guldmedalj i samlingen. Jag tror även på att uttala sina mål för sig själv (nu delger jag ju er dom också) för då blir dom tydligare och mer påtagliga.

Nu kan jag inte bara utan referenspunkter tro att jag bara ska gå ut och åka hem ett guld i H40-klassen. Om allt går som jag vill kommer jag köra SWE-cup i Gottne på en bana som enligt utsago är rätt kuperad, då är vi en månad bort från SM och resultatet där lär ge mig en hint om hur jag ligger till.

Så vi kör vidare… Idag kör jag på grund av föräldramöten och arbeten på med vilodag, men det kanske ändå behövdes eftersom jag var lite halvsliten när jag vaknade imorse.

2 reaktioner på ”Dagdrömmer mot målet

Kommentera

