Fredag och den viktiga matchen

Skärmavbild 2016-03-11 kl. 06.45.27
God morgon på er, ikväll är det dags för den viktigaste matchen för säsongen i dubbel bemärkelse. Ikväll spelar vi föräldrar mot barnen i Melkers bandylag, efter att ha varit med på träningen i söndags vet jag exakt hur jobbigt och intensivt det kommer bli… Men hemskt kul ska tilläggas! Sedan har vi såklart den fjärde semin i bandyslutspelet mellan SAIK och VSK som ska avnjutas via streamingtjänst, en måstematch och en rysare.

Nåväl, nu är det här ju en cykelblogg och ni vill ju inte läsa om bandy eller? Tränandet har absolut inte volymmässigt varit i nivå med andra barnfria veckor. Det kan dels tillskrivas punkakortet och dödsgruset, behovet av en vilodag, jobb och föräldramöten. Så länge man inte lyfter lön som cykelgubbe så får man leva med att det blir så ibland. Jag intalar mig dock att kvällens match mot barnen definitivt kommer räknas som träning, det kommer kännas så efteråt. På grund av utbildning med jobbet så kommer det vara den enda träningen jag kör idag. Helgen ska jag och finaste S lyxa med en övernattning på hotell i Hufvudstaden så det lär inte bli några lååånga distanspass i solen heller även om jag hoppas hinna några timmar imorgon bitti/fm innan vi drar. Nu gäller det såklart att inte stressa upp sig över att träningen inte blir som man tänkt sig, jag försöker plocka med mig två bra intervallpass i veckan och ett styrkepass, så egentligen är det en helt okej vecka ändå för att bara vara fredag.

Planen är ändå att möta våren nästa vecka genom att ha cykeln med mig till jobbet och träna en hel del ute på luncherna… Nu kör vi fredag!

Kommentera

