Racerpremiär och föräldramatch

Skärmavbild 2016-03-12 kl. 12.56.22
Det där var ju himla tråkigt alltså. Att köra racer för första gången den här säsongen. Kom ut rätt tidigt men frosten hade iallafall hunnit gå bort, körde en timma solo först. Av någon anledning förväntar man sig att flyga fram när man kommer på racer för första gången. Borde efter ett gäng säsonger som cyklist ha lärt mig att så är inte fallet. Provade mata på i 4 minuter med hyfsat tryck för skojs skull, höll väl 303W under den perioden utan att döda mig helt, så det finns nog lite att åka med i år ändå.

Sedan snurrade jag hem och hämtade finaste S så hon fick premiära sin Trek hon fick i julklapp, vi snurrade lätt och ledigt 3 mil i förmiddagssolen, så totalt gjorde jag ändå 58 km idag. Nu vankas dusch och sedan ska vi till hufvudstaden och må.
Skärmavbild 2016-03-12 kl. 08.44.08
Oja, sedan var det ju årets bandymatch igår och då snackar jag inte om när VSK Bandy vann mot SAIK och tvingade fram en femte och avgörande match i ABB Arena imorgon utan om föräldramatchen igår mot Melkers bandylag. Sjukt kul som vanligt att lira bandy. Barnen vann efter en tät drabbning. Undertecknads klubba gjorde att bollen nådde nätmaskorna tre gånger iallafall, ändå är jag inte kallad till matchen imorgon, svagt.

Ha nu en fantastisk lördag i solen där ute.

Kommentera

