Fyra nyanser av grått – ett tempopass och lite mer

God afton på er! Nu är batterierna laddade efter att jag och S var i Stockholm och mådde igår eftermiddag och kväll. God mat, dryck och sova på hotell gör bra för kropp och själ lixxom. När vi väl kom hem kastade jag mig nästan direkt upp på Sempren och drog ut i gråvädret, episkt vårgrått verkligen och enstaka plusgrader. Inte direkt som att jag sörjer ändå, det är ju för kul ändå att kunna träna på racern. Ville få till något lite halvt ansträngande och efter lite uppvärmning så beslutade jag mig för att köra tempopass, hyfsat tryck i pedalerna utan att köra sig blå helt enkelt. I mitt fall var målet att ligga över 200W återstoden av passet (vilket blev 90′) nu låg jag oftast mellan 210-230W och landade en normalized power på 211W (3,5W/kg) med den lugna värmningen inräknad. Pulsen låg och fin vilket är ett tecken på bra form på gång.

Kändes rätt bra hela vägen genom passet och jag hade gissningsvis kunnat köra en bra bit längre i samma intensitet men jag hade inte tiden för det. 52 km och 1 h 43 min på tripmätaren, vill ni analysera så finns det Strava på det såklart.
Skärmavbild 2016-03-13 kl. 21.16.21
Sedan var det bara att tvätta cykeln lite och lasta in lite käk innan det var dags att bränna till ABB Arena och heja fram VSK Bandy till SM-finalen, det och i egenskap av bandyfarsa stå i kiosken och kränga bandykorv. Mycket korv går det åt, helt klart, speciellt med 6.500 på plats. 8-4 till VSK som gick till final, en final som jag och Melker ska åka upp och kolla på… Det blir grymt! Precis som hela helgen varit… grym!

Kommentera

