Ny vecka, nya möjligheter att bli trött

IMG_3359
Alla gillar väl att bli trötta? Här var jag rackarns trött, inte en av mina bättre tävlingar, men trött var jag allt! Ny vecka innebär nya möjligheter att bli trött. Förra veckan blev inte den fullkomliga succén träningsmässigt som jag hade hoppats på, förvisso blev alla intervallpassen rätt lyckades, kryddade med gårdagens tempopass. Men jag hade som jag nämnde önskat en högre volym i träningstid, nu blev det ”bara” 8 timmar och eftersom jag har barnen denna veckan ser det inte ut att bli mycket mer än så denna veckan heller. Tänker dock försöka att förlägga så mycket tid jag kan utomhus genom att hamra lite lunchpass på cykeln tis-tor åtminstone. Det innebär att jag får hamra intervaller ute på racern i veckan, med start imorgon. Det blir bra för både ben och psyke för hur man än sitter och gnuggar på racern på trainern så tar det alltid lite tid att anpassa kroppen till att bli optimal på den ute igen. Igår kändes det inte så avigt längre, men mer tid krävs och den kommer in på kontot i veckan. Annars sparkar jag igång veckan med ett benpass på gymet idag på lunchen, jag har lagom blivit av med träningvärken från förra veckan.

Kommentera

