Åtta tvåor på lunchen

IMG_1294
Idag har det varit en hektisk och kul dag på jobbet. Blev sen lunch, vilket jag hade räknat med, det kan man leva med när man får cykla ute på Sempren. Eftersom det är tisdag så är det ju intervaller, tvåor på agendan, åtta till antalet med två minuters vila. Ett bra recept för trötthet. Körde på en rätt tråkig men funktionell vägsnutt, Vångstavägen och gamla Hallstavägen med vändning strax utanför just Hallstahammar. Kändes bra rakt igenom idag, lyckades hålla bra tryck genom hela intervallen, annars kan det lätt bli som så att man dammar på hårt i början och faller genom i effekten. Utfallet blev ändå: 341/348/345/345/339/342/343/359W, vilket ger ett snitt på 345W och omvandlat till W/kg för mina enorma 60 kg ger det 5,75 W/kg. Bland dom bättre siffrorna jag kunnat producera faktiskt, bakläste och såg att jag körde ett pass där jag blandade in tvåor förra sommaren och var nöjd med 338W då och då körde jag bara ett fåtal intervaller. Det ger mig en hel del tro att nivån är höjd minst ett snäpp under vintern. Strava på allt såklart.
IMG_1295
Nu ska man bara guida Folke i klubbmästerskapen i slalom i Vedbobacken ikväll sedan får man lägga upp benen i högläge på soffan. Underbart alltihop liksom.

Kommentera

