Så, då börjar det!

Skärmavbild 2016-03-17 kl. 21.09.25
Vad börjar tänker ni? Jo, allergisäsongen har för undertecknat dragit igång. Under dagen fick jag förklaringen till varför jag känner mig tung i huvudet och seg. Det sedvanliga kliandet i ögonen som kom idag gav mig svaren jag behövde. Den så välkomna värmen ute har kickat igång min allergisäsong och jag borde ju vara van efter 40 år med den. Känslan är väl den att man under den närmaste månaden inte kommer kunna känna någon skillnad mellan om man är förkyld eller allergisk, med andra ord är det bara att köra på. Om den insikten hade kommit till mig under lunchpasset hade jag såklart kunnat härleda dom halvklena benen till just allergin. Har iallafall sparkat igång medicineringen i bästa Bäckis-style (eller vänta jag har inte satt i mig en hel karta allergitabletter varje morgon) så jag hoppas att kunna damma på som vanligt. Men man behöver ju inte klura på varför det går segt.

Något annat så är segt ibland är belsutet jag tog när jag dammade igång träningen mot säsongen på allvar, att inte käka godis och fikabröd annat än på helger (fredag kväll räknas som helst). Nu ska ni veta att jag är ett hyfsat sockertroll så det har inte varit ett självklart eller ens enkelt beslut alla dagar i veckan. Det ihop med att skippa sötad yoghurt och söta flingor är iallafall några småsaker jag ändå gjort inför den här säsongen för att se om det blir till det bättre. Så ni kan ju förstå att det är ganska skönt när det blir fredag kväll och man får äta godis. Men om det är vad som kommer få mig att stå överst på pallen i Halmstad i slutet av juli så är det värt det.

Annars är väskan packad för benstyrka på Svettis imorgon på lunchen.

 

Kommentera

