Nu tar vi helg via skogen

IMG_1322
Sådär, lite lerfläckar i ansiktet och sådär så är det officiellt ledigt i fyra dagar. Välbehövligt efter tuff arbetsvecka minst sagt. Körde i stort sett samma väg hem som jag tog imorse, men det hade blivit klart mjukare så singletrackbiten i skogen som bara var som en räls imorse var mjuk och sörjig, crossig och kul alltså. Vevade till sist som jag lovade förbi Groopen och skulle köra ett varv på banan, blev nästan ett varv. Låg lite is på något ställe och så blev jag lat och undvek spingbacken, jag har ju ändå varit sjuk liksom. Annars kändes det bra, känns som tekniken är kvar där och liksom ryggradsmässigt höjts ännu ett snäpp den gångna säsongen. Börjar känna mig ruskigt bekväm i den crossiga oförutsägbara terrängen på ett sätt jag inte trodde jag skulle göra när jag började cykla 2012. Då skulle jag ju bara hålla mig till landsvägen, dum tanke. Oavsett om landsvägen är huvudfokus så är cross eller MTB ett grymt komplement, ingen blir sämre av en bra teknik på cykeln så är det bara. Och så slipper du tro att du ska vurpa varje gång din LVG-hoj får något annat än asfalt under hjulen. Att utmana sig själv är ändå det som ger utveckling, så oavsett om det är att pusha sig långt ur komfortzonen på intervaller eller att göra en svår stig eller kurva på en crossbana så är dom sakerna som kommer göra skillnaden, jag lovar!
IMG_1321
Själv är jag nöjd med ytterligare 26,5 km in på träninsgkontot såhär första dagen efter sjukdomsuppehållet. Imorgon blir det lite halvkort pass på LVG men nu ska jag passa på och städa huset, bara plugga in med en podcast i öronen och dammsuga så det står härliga till.

Kommentera

