Tillbaka x 2

Skärmavbild 2016-03-24 kl. 10.18.29
God skärtorsdag på er. Såhär såg min morgon ut imorse, behöver jag ens säga att det var himla fint att vara tillbaka på cykeln. Näsan rinner fortfarande lite och sådär, men efter flera dagar funderat på att börja cykla igen så slog jag till imorse. Förkylningen jag haft har varit nyckfull och har svängt/svänger från minut till annan känns det som. En sekunden mår man svinbra och andra känner man sig småkymig så det var ett svårt beslut att ta. Samtidigt kan jag inte bara sitta och vänta ut något som kan dra på det här viset i flera veckor. Kommer inte utsätta kroppen för något större test i dagarna som kommer, lätt cykling, inge fart att tala om, så ska det nog bli bra. Imorse tog jag crossen och körde via skogen och gruset till jobbet vilket var klart bättre än vägarna som hade frysit på igen. Skogen var i stort sett isfri och lite lätt frusen så det var bara att hoppa i hjulspåren och åka med i stort sett. Blev dryga 22 km på morgonkvisten.
21908759208_3b01590417_z
Något annat som kommer tillbaka är Groopencross. När det preliminära programmet för dom nationella tävlingarna i cyclocross släpptes igår kväll så fanns ”vi” åter med. Det glädjer mig något enormt att vi får chansen att göra det igen, ringa in den 9/10 i kalendern redan nu. Annars ser cupen spännande ut i år, med start 24-24/9 i Göteborg och avslutning 3-4/12 i Malmö så blir det en lång och fin crosshöst. Givetvis ett av årets stora mål. Ska av ren pepp rulla till Groopencross på vägen hem och köra ett varv ikväll efter jobbet.

Kommentera

