Ibland lyckas man!

Skärmavbild 2016-03-31 kl. 10.43.46
Halloj, ser ni något över åkrarna på bilden? Det gjorde knappt jag heller imorse, det var dimmigt som bara den över nejderna på pendlingsträningen imorse. Dimmigt och ordentligt kallt. Eftersom jag sov hos finaste S så var det bara att trilla direkt ur sängen och i cykelstassen i stort sett, någon termometer existerar inte, men kallt var det. Hade en skissartad plan om att köra tempolikt både på morgonen och hem ikväll. Kände väl direkt att det var alldeles för kallt och även för dålig sikt för det. Så det blev bara till att veva in lite mil i träningsdagboken istället, inte fel det heller, 33 km på 73′ och sedan var det bara att duscha tillbaka händer och tår till igenkännlighet.

Igår kväll körde jag ett sköljpass för att skvala ur intervallerna ur benen med Contis, fint värre med regnväder som var obehagligt nära hela tiden. Rätt najs att bara trampa lätt på lillklingan och avhandla ditten och datten. När vi närmade oss stan igen så ville inte Contis göra mig sällskap över Julpavägen som jag skulle ta eftersom min slutdestination var hos S i Skultuna. Anledningen var ett mäktigt regnmoln som såg ut att dra in. Jag vinkade adjö och kakade upp på storskivan och tryckte på i kantvinden över Julpavägen och ibland lyckas man undvika regnet. Fick några få stänk på mig men merparten cyklade jag ifrån. Skönt att ha marginalerna på sin sida emellanåt, oftast när man gör en sådan grej brukar det sluta med att man ändå får hällregnet på sig sista minuterna. Borde kanske köpt en trisslott igår eller tackat benen. In med 41,3 km och 91′ i träningsdagboken. Brände 233W (3,88W/kg) sista biten (16:30 eller dryga 9 km) när jag flydde regnet och det kändes komfortabelt.

Ikväll är planen tempopendling hem iallafall så jag får nå´n mer form av kvalitetsträning i veckan. Lär väl få återkomma om det.

Kommentera

