Gårdagens tempopendling!

God morgon på er! Som jag skrev redan igår så var planen för kvällspasset igår tempopendling hem och så blev det också. Började med att värma upp lugnt första biten ur stan, sedan var planen att gasa från flygplatsrakan till Badelundaåsens slut, hur lång tid det skulle kunna ta var lite oklart. Stampade igång och hade väl en vag aning om att 280-300W skulle kunna vara rimligt att hålla på slätan. Nu har den där sträckningen två korsningar man ska över och en dubbelrondell vilket betänkligt drar ned snittwatten. Nu var det ju knappast som att benen klagade över lite smygvila. Kände mig hyggligt stark ändå och 266W (273NP) i 21:36 ger 4,43W/kg, inte jättefantastiska siffror, men som sagt på en sträckning som var slätare och mindre knixig hade det sett lite bättre ut. Nu är ju inte siffror alltid allt, ville få en genomkörare och det fick jag allt. 24,7 km in på kontot på 49′ och nu får cykeln stå till på söndag kväll.

Idag ska jag och Big Boss knata till Svettis och köra styrka, det var alldeles för länge sedan sist.
Skärmavbild 2015-04-13 kl. 08.37.56
Annars känns det rätt skönt att till sist tagit beslutet att inte köra Östgötaloppet. Jag hade ju egentligen bestämt mig för länge sedan att inte göra det, men man vet ju hur man funkar. Nu avstår jag från att blåsa bort på Östgötaschlätta en fjärde gång till förmån för lite mer träning inför en säsongsstart i slutet av månaden förhoppningsvis. Jag kan säkerligen hitta andra tävlingar i år där min fjäderlätta klättrarkropp kan blåsa av vägen, men det blir inte på vägarna runt Ljungs kyrka.

2 reaktioner på ”Gårdagens tempopendling!

    • Tack namne. Givetvis hoppas jag såklart på utdelning när jag börjar tävla för året. Gärna utdelning i slutet av juli om jag får välja.

Kommentera

