Aprilkväll och tillbaka till standard

Skärmavbild 2016-04-04 kl. 20.16.26
Ikväll var det väl väldigt apriligt på kvällspasset. Jag hade bara rullat 20 minuter när det började regna, genast började jag väl fundera på om jag skulle korta ned den tänkta rundan. Sedan tänkte jag om och insåg väl att sådan har jag aldrig varit innan och ska fan inte börja med 2016 heller. Nu blev det inte så jättemycket regn, men i kombination med dom låga temperaturerna och en viss släng av underklädnad från min del så blev det lite småkulet. Nu ordnade allt upp sig till det bättre och när jag nådde Strömsholm var det åter torrt på vägarna. Eftersom jag hade haft vinden i ryggen fram till dess så hade jag inte konsumerat direkt mycket kraft och hade inte för avsikt att göra det på vägen hem heller. Nu fick jag väl ändå aprilvinden över dom Västmanlänska slätterna rakt i nyllet och initialt grips man ju av känslan att bara forcera för att komma framåt. Det är nu en wattmätare gör jobbet, när den berättar att du faktiskt lägger ned hyggligt med jobb trots att du knappt kommer framåt. När den bromsar den värsta motvindsragen, då gör den minst lika bra jobb som när den hjälper dig att pejsa dig på intervallerna. Hade jag inte haft den idag hade jag säkerligen kört mig mer stum än nödvändigt under den sista timman. Nu kunde jag rulla hem med benen i behåll och har gott hopp om att dom ska leverera på intervallerna imorgon. Till träningsdagboken bokför jag nästan 58 km och 127′.

Nu börjar jag komma upp i dom dagsvolymerna jag vill ligga på i bra träning de veckor jag inte har barnen, skönt med vår ändå. Skönt även att krascha i soffan, vilket jag ska göra nu.

Kommentera

