Tisdagsintervallerna avklarade -slut som artist

Man tycker att man gjort den bästa träningen ever under vintern och ser framsteg, sedan glömmer man lätt att andra kan ha gjort sådana under vintern också. Körde intervaller med elitaspirerande Rob och Froomie idag, herrejävlar vad starka dom har blivit. Tur att dom ska hålla till i elit och jag i gubbe. Samtidigt så är det inspirerande och nyttigt att pressa sig med folk som är starkare, det är ju så man blir bättre. Idag var det klassisk plågostund på åsen mellan Hallstahammar och Ramnäs, eller intervallerna tjuvstartar med en uppvärmningsintervall redan innan Hallstahammar. Idag blev det 4 x 5′ och sedan 4 x 2′ på det, dom första körde vi som lagtempo (eller ja, till Froomie spräckte gruppen på näst sista och jag inte orkade följa efter halva sista). 4 x 2′ körde vi som senast där vi skulle jaga ned den som gjorde en attack, tanken var väl att vi skulle orka ha nytta av varandra, men jag var så rökt att ingen hade nytta av mig alls. Ändå rätt nöjd med siffrorna jag kunde spotta ur mig givet att jag var helt krokig efter femmorna.
Skärmavbild 2016-04-05 kl. 20.44.41
Antar att ni vill ha lite siffror, om inte så vill jag kolla lite på dom så ni får väl vare sig ni vill eller inte ta del av dom.
5′ @ 298W (4,96W/kg)
5′ @ 307W (5,11W/kg)5′ @ 290W (4,83W/kg)
5′ @ 292W (4,86W/kg)

2′ @ 357W (5,95W/kg)
2′ @ 314W (5,23W/kg)
2′ @ 311W (5,18W/kg)
2′ @ 334W (5,56W/kg)
Ser jag mot passet förra veckan så är siffrorna på femmorna något under vilket inte är så konstigt när vi var tre som gick runt idag, det säger mig dock att det gick något hårdare när man väl var framme och fick vind på näsan idag. Det fick såklart till följd att jag inte kunde pressa tvåorna till samma nivå som senast, förutom den första som faktiskt var bättre än senast, i gengäld orkade jag pressa 4 st idag. Vill ni grotta ner i allt kan ni såklart kolla det på Strava här.

Själv räknar jag förutom effekten in 73,4 km och 154′ i träningsdagboken. Nu ska jag släpa in min sjukt slitna kropp i duschen, tur man glömmer fort hur jobbigt sånt här är annars skulle man aldrig utsätta sig för det igen.

2 reaktioner på ”Tisdagsintervallerna avklarade -slut som artist

Kommentera

