Stämplar väl in en vilodag som det ser ut

Skärmavbild 2015-09-30 kl. 10.43.05
Vaknade av ösregn mot fönstret och tog ett kliv ur sängen och kände hur pass illa ställt det var med benen efter gårdagens intervaller. Inget HTFU i världen kunde få mig att cykla till jobbet helt enkelt, förmodligen ett vettigt beslut. Jag gillar dock inte att ”ge” bort träningstid på veckor när jag inte har barnen eftersom det är då jag verkligen har tid att träna på ordentligt. Packade gymväskan i hopp om att komma till Svettis på lunchen, det gick bort i blandning av jobbstress och utvecklingssamtal för äldsta sonen, så som det ser ut nu kammar jag noll på kontot idag. Har en lös plan om att köra lite bålstyrka hemma när jag kollar på Scheldeprijs i efterhand men ni vet ju hur det där med att träna styrka hemma brukar falla ut. Men ibland kanske man chockar sig själv.

Tänker väl att inget regn för stoppa pendlingsträningen på torsdag, men chansen är ju större att det blir crosspendling då. Lite grus och stig och sånt, då är man ju ändå iställd på att bli skitig och blöt. Men det visar sig väl. Åter till verkligheten.

Kommentera

