Vaknade med trettiosekundare

Skärmavbild 2015-08-07 kl. 08.35.03
Ok, riktigt såhär fint var det kanske inte imorse och just därför blev det ingen bild tagen heller. Orkade inte fippla upp telefonen helt enkelt. Men cykeln är samma iallafall och staden. Var lite halvnöjd att det inte ösregnade när jag stack iväg, det småskvätte lite, men det blev inte skitigare än att det gick att lösa med vattnet ur flaskan och några babywipes när jag kom till jobbet.

Eftersom klubbträningarna i april startar 17.30 och jag slutar 18.00 på torsdag så kan jag inte känna mig säker på att hinna till kvällens intervaller, därför tänkte jag att jag kunde späka mig på vägen till jobbet. 30 sekundare är tidseffektivt, effektivt och bra jävla jobbigt. Hann med 4 st idag på mina 25 km till jobbet, A och O är ju att ha rätt bra med återhämtning så man orkar smälla på rejält när det gäller. 485/425/519/477W blev numren. Sedan körde jag en längre historia över en seg slakmota där jag lyckades fila min bästa tid men en del, efter det kunde man med gott samvete rulla lugnt till jobbet.

Får se om jag kör en repris på hempendlingen ikväll, vore intressant att se om man kan kräma ur mer effekt ur benen på kvällen, känns rimligen så. Men det lär visa sig.

Kommentera

