Watt, watt och mera watt

IMG_1356
Vill ni inte läsa siffror, tankar och sånt kan ni sluta läsa nu. Annars kan ni ju hänga med när jag körde 6 x 30″ på vägen hem igår kväll, i nå´n form av misärväder, det var kul på alla sätt och vis. Blev bara 25 km totalt, men det dök mer än väl när trettiosekundarna kom in i bilden och sedan var jag ärligt tillräckligt blöt när den timman hade gått. Körde som ni kanske kommer ihåg ett gäng trettiosekundare på vägen till jobbet igår morse också, var ju intressant att se skillnaden på kvällen. Pressade ur mig 554/576/541/555/551/527W på vägen hem, vilket ger 550,6 i snittwatt (9,17W/kg). På morgonen var ingen trettiosekundare över 500W i snitt, nu var dom alla det med råge. Som mest under 5 sekunder drog jag ur 777W (12,95W/kg) igår, det är ju egentligen ganska kasst om vi ska vara ärliga, vilket vi ju ska vara. Men jag vet ju att det där knappast är min styrka som cyklist, den där explosiva biten. Därför kan det ju vara bra att jobba på den. Nu kan det ju låta som att jag är missnöjd med gårdagen, men tvärtom, jag är glatt överraskad över att siffrorna blev som dom blev, det kan såklart alltid bli bättre vilket jag ska jobba på.

Imorse blev det bara lugna 25 km på blöta vägar (igen, surprise) till jobbet. Det vankas fredagsrunda med Quintana efter jobbet, solsken kanske? Eller är det för mycket begärt? Det lär visa sig. Nu jobbet, det är mycket, nu, hela tiden, alltid. Kul.

Kommentera

