Skjutsig distansrepa med klubben

Möttes av sol för första gången på evig tid när jag drog upp persiennerna, nästan så jag var förvånad vad över vad det var som lös mig i ögonen när jag inmundigade frukosten. Rullade ned till Berget för samling för klubbträningen, galet många cyklister som ville cykla en dag som denna, kul såklart! Vilt många ville köra mot Enköping (and beyond) med snabbgruppen, kan väl tycka att vi blev lite för många och stora grupper på vägen. Det blev rätt rörigt och stökigt hela vägen till Enköping och jag tappade en smula peppen.
DSC00636
Det gick över när vi rullade ut på sjukt fina vägar i Enköpingsnejden, helt nya för undertecknad. Det var även nu det började gå undan, det hela började med en felkörning och så sprack allt av i smågrupper och jag fick feeling och bryggade upp till den främsta. Helt nöjd med sensationerna i benen efter gårdagens femtimmars. Sedan var trissandet och rävspelet igång hela vägen tillbaka till Enköping, kul, jobbigt, onödigt men kul. Ångrade lite där ett tag att jag inte tog med mig mina ben och åkte till Ljungs kyrka och körde Östgötaloppet, men det var ju så dags då.
DSC00640
Efter Enköping och hemåt blev vi en lite större grupp som körde på i minst sagt skjutsig fart, nu började lekandet tidigare och dom där fem timmarna ta ut sin rätt och vips satt jag och bet i för att åka med i svansen, kändes lagom kul, men lagom för benen.

Vinkade hej vid Anundshög och vinglade hem i knapp styrfart, en bra genomkörare om dryga 115 km och 3 h 36 min till på träningskontot denna veckan, Strava kan ni såklart se också.

Sedan kunde jag avnjuta Paris-Roubaix bitvis från soffan och bitvis (upplösningen) från en parkering utanför Coop Forum. Vilken sjujäkla avslutning sedan, lider lite med Boonen med glädjs ännu mer med en att en sådan lojal arbetshäst som Matthew Hayman äntligen får gå och vinna.

Annars summerar jag upp veckan till 18 h 11 min och totalt 525 km cykel. Inge styrka eller något, får bli mer nu när jag har barnen i en vecka, med början imorgon.

Alla foton idag igen från Wiking.

Kommentera

