Dubbelt upp på måndagen!

DSC00652
Dubbelpass på en måndag sådär bara. Klart bra inledning på veckan ur en träningsmässig synvinkel iallafall. Nu hade jag ju utlovat att kroppen skulle få ta det lite lugnt efter helgens träning och då kanske inte dubbelpass låter så sunt i allas öron, ni kan andas ut. Kroppen har fått den återhämtning den behövde idag, på kvällen gav jag den återhämtning i den ädlaste av former genom solskenscykling i gott sällskap. När mina underbara barn kollade på kvälls-tv hade jag styrt upp återhämtningscykling med Katja, Contis och mannen med den gyllene kameran: Wiking. Planen var en timma lugnt och fint, det blev det, kom hem med 70′ och drygt 31 km till träningsdagboken. Då hade jag även fått veta hur Östgötaloppet i år hade utvecklat sig, det och en massa annat i finfint sällskap och underbar kvällssol.
DSC00665
Det andra passet var på lunchen med Big Boss, när vi knatade till Svettis och späkte oss i 45 minuter. Jag körde uteslutande det jag har slarvat med i år: core-träning. Om detta kommer hinna ge nå´n effekt till säsongen är väl mer oklart, men man kan ju hoppas. Men om det ska ge effekt så måste jag genomföra det mer än en gång iallafall. De tog fint iallafall och frågan är väl om jag ens kommer komma upp ur sängen imorgon.
Men det är då det, nu ska jag återuppleva avslutningen av gårdagens galna Paris-Roubaix.

Kommentera

