Närområdesinterettor

En kan ju tycka att 45 minuter på cykeln ute inte är något att hänga i julgranen. Men 45 minuter inne på trainern hade bli ett bra intervallpass, med det i sinnet tänkte jag att det borde ju inte vara omöjligt att skapa något kvalitativt ute på 45 minuter. Effektiv träning när barnen tar sin speltid på kvällen, en win-win för alla parter. Så efter att jag hade hängt en tvätt så slängde jag mig på cykeln. Planen var intervaller på vägen utanför kvarteret ned mot soptippen till. Värmde i 10-12′ innan jag dunkade igång med ettor, full gas alltså. Två stycken blev det på den vägsnutten innan ett ungdomligt bakhjulåkande mc-gäng kom brakandes ut ur skogen och jag fick tvärbromsa på den tredje och avbryta den. Tänkte att det kanske inte var värt risken om dom skulle fortsätta fara runt där. Skissade om och hittade en liten loop runt Hökåsen där jag kastade in ytterligare 4 st ettor, så det blev totalt 4 st. Duktigt krokig på den sista. Nuffrorna blev ändå 409/424/422/429/417/415W vilket ger ett snitt på 419W (6,98W/kg), klart nöjd med det. Kan kanske bli något av det här till slut.
DSC00659
Bilden är ett av Wikings alster från igår. Hade kunnat vara idag eftersom jag hade samma kläder och vädret var likadant, dock var Contis inte med idag. Han lär jag dock träffa imorgon på lunchen när det ska köras styrka på svettis, det blir fint det.

Kommentera

