Benpass med Contis

Har jag sagt att jag har haft träningsvärk i dagarna två? Om inte så berättar jag det nu. Satans vilken träningsvärk jag haft efter måndagens bålpass på Svettis, snäppet värre idag än igår. Dag två är alltid värst som man säger. Så det blev ju knappast bättre när jag och Contis avslutade vårt benpass idag med lite mer duvningar för magen, orkade störtlöljigt lite.
img_1263
Annars körde vi nära nog det vanliga upplägget för benen som jag kört hela vintern. Alltid roligare att ha någon att träna med och få lite tips och ta i liiite mer än man annars hade gjort. Största skillnaden var väl att vi försökte köra tungt en benpressen på slutet, vi kunde väl ha gått in på tyngden vi slutade på då hade det blivit perfekt, nu blev det lite för många reps. ändå. Tror vi slutade på 190 kg till sist, men då hade vi ökat succesivt genom tre set. På något vi lär det kännas i benen (på bilden) ändå imorgon.

Annars blir det en lugn kväll hemma med barnen, gissar att Melker vill se på fotbollen ikväll, så det lär ju bli så. Själv siktar jag på att hinna städa halva huset iallafall, man måste ha en plan så man har något att avvika från som jag brukar säga. Nu avviker jag sällan från mina planer men det är skönt att ha en nödutgång.

Kommentera

