Bå(l)ljävel och lite nostalgia

IMG_1368
Sådär, träninglunchen är avklarad. Jag försökte bli vän med den här bollen om 5 kg, eftersom jag hade duvat bålen i 30 minuter innan jag började med den här övningen så vet jag inte om jag blev vän med bollen. Andra bålpasset och tredje gympasset den här veckan, det får man vara nöjd med.

Jag var inte lika nöjd igår kväll, skulle köra intervaller på trainern när barnen lagt sig. Hade varken ben eller huvud att genomföra passet jag tänkt. Blev 40′ minuter av rent vevande bara, bra för att förebygga diabetes eller något. Tror att min skalle inte klarar av att köra mer inomhusintervaller innan hösten kommer så jag ska försöka befria den från det genom lunchintervaller ute de veckor jag har barnen i fortsättningen.

Skärmavbild 2016-04-15 kl. 09.00.21
Snubblade annars över den här bilden imorse, det är från ett av mina bästa träningsläger. Året var 2008 platsen Monte Gordo i Portugal, mitt andra år med FK Studenterna. Jag och Coach Lamas dunkade 30 x 400 m med 200 m joggvila på dom stenhårda tartanbanorna där. Däremellan drack vi hempressad citrondricka och sprang fantastiska morgonjoggar. Under veckan dundrade vi in 12 x 1000 m, 3 x 5 km i intervallväg, samt 145′ långpass. Allt detta mynnade ut i 33:05 på 10 000 m på hemma-SM på Arosvallen. En tid som förbättrades över dom 25 varven två gånger samma år 32:44 resp. 32:34 bägge på tävlingar på Stockholms Stadion. Om det var en distans jag älskade under min tid som löpare så var det nog just 10 000 m (på bana såklart), året efter sänkte jag mitt PB till 32:22.27 också det en magisk kväll på Stockholms Stadion. Fina minnen, härliga minnen från en svunnen tid.

Men idag är det fredag, ikväll ska det ätas tacos och godis. Förhoppningsvis kommer jag ut på cykeln en sväng imorgon bitti när barnen kollar morgon-tv, annars är det givet på söndag efter Amstel Gold Race.

Kommentera

