Misärintervaller

Bild 8
Ok, ni kan ju redan lista ut att bilden inte är tagen under gårdagens misärintervaller. Det var inte läge för kortärmat igår direkt, annars var väderläget ungefär likadant.

Eftersom jag hade veknat ur på trainern i torsdags hade jag således ett pass med åttor över som jag var ”tvungen” att få in. Begav mig ut efter Amstel Gold Race, fick sällskap av Quintana som bara skulle åka med på hjul under mina intervaller. Vi hade uppehåll… ett tag! Stampade igång den första intervallen, aningens optimistiskt också, kollade på wattmätaren och såg att snittet länge låg på runt 310W vilket såklart är för högt när det ska tröskelköras. Hade siktet inställt på runt 290W, nu höll jag på att spola bort hela passet på den första intervallen. Nu fick jag lite annat att tänka på när himlen öppnade sig helt med några minuter kvar, vinglade in den på 300W (5W/kg). Quintana tackade för sig och körde raka spåret hem, själv hade jag ytterligare 3 st åttor kvar. Den andra gick uteslutande i ösregn/hagel och på svinblöta vägbanor, med frusna och stumma lår var det svårt att hålla upp tryck i åkningen 281 stumma W (4,68W/kg). Lagom till den tredje intervallen var vägarna torra och regnet hade upphört, kvar var bara jag och mina genomblöta kläder och stelfrusna fingrar, men jag hittade för första gången en bra rytm i intervallerna och kunde kontrollerat lägga in den fjärde på 285W (4,75W/kg). Den sista kändes även den bra, bara det att den passerade två rondeller och en stopp-plikt vilket drastiskt fick ned snittwatten, som ändå landade på 281W ånyo. Ser man till hela serien ger det ett snitt på 286W (4,77W/kg), så det var ganska nära dom 290W jag siktade på. Så det var ett ganska hyfsat pass ändå, hade jag kunnat lägga band på mig i början och fått lite varmare väder så hade det säkerligen sett lite bättre ut. Men nu blev passet av iallafall!

Fick in 25 km till jobbet imorse också, det regnade inte då. Skönt.

Kommentera

