Backintervallsförsök och sådär!

IMG_0692
Hej på er, det har varit hektiska dagar på alla sätt och vis på senaste tiden. Jag har lyckats få till pendlingsträningen vilket ändå loggar in dryga 2 h 30 min/dag. Egentligen vill jag gärna skarva lite mer på kvällarna, men ärligt så har vädret inte varit med mig vid dom tillfällen jag haft tid att göra det. Ser jag träningsmässigt på veckan så ligger jag på 31 mil och 11 h träning so far, så jag hoppas lirka in sisådär 7-8 h (minst) över helgen också, men det beror lite på vädret. Initialt var ju planen för en 6 timmars imorgon, nu ser vädret ut att bli sisådära med låga temperaturer och regn (ev. snö) på eftermiddagen och då ser man gärna att man inte befinner sig 10 mil hemifrån, eller? Å andra sidan kanske man inte ska gnälla så mycket när man ser den här filmen från Liege Bastogne Liege 1980.

Därför kanske jag heller inte ska gnälla över gårdagskvällens misslyckade backintervaller. Efter att regnet hade vräkt ned innan jag skulle sticka iväg så var vägarna superblöta och det var inte speciellt varmt heller. Så trots att det inte regnade så var jag genomfrusen om benen innan jag ens nådde Gäddeholmsbacken men jag provade väl. Drog igång men när det var dags för benen att ”klippa till” när backen brantade på sig så var det omöjligt att trycka på. Körde tre hjälpliga backar innan jag insåg det hopplösa i det. Och sedan började det regna/snöa när jag skulle rulla hemåt så jag var rätt frusen när jag ramlade innanför dörren.

Nya tag i eftermiddag att få till en lite längre skarv hemåt innan det vankas hemmagjord pizza, städning, godis och sånt viktigt som måste i innan man ska köra distanspass i regn och snö… eller?

En reaktion på ”Backintervallsförsök och sådär!

  1. Fin film med Hinault, min franska är kanske inte den bästa men han säger väl ungefär ”Å de ba bombade på ba, i snön ba, å ja ba, ba tryckte på ba”

Kommentera

