KOM, hagel och blåst på fredagen!

Skärmavbild 2016-04-22 kl. 20.01.16
Fint att kunna kompa ut lite på en fredag och träna i solsken, eller? Det var min tanke när jag stack ut näsan från kontoret strax efter 15.00, såg snabbt att det slickade elaka moln överallt och att jag förmodligen inte skulle klara mig undan regnet.
Vevade ut mot Gäddeholm i före-regnet-stormen och när jag närmade mig backen jag brottade mig uppför in mina klena försök till backintervaller igår fick jag jordens skjuts av vinden och insåg att det vore svindumt att inte satsa på att till KOM på Strava där. Hade en gång i världen KOM där också satt under perfekta medvinddsförhållanden, fick behålla det ganska kort tid då CRT-Fredrik samma kväll åkte dit och blåste upp väsentligt snabbare. Trots bra vind visste jag att jag nog skulle få stampa ur ordentligt. Sagt och gjort, när jag gluttade och såg att hastigheten sällan var under 47 km/h så insåg jag att jag borde klarat biffen. Det kostade 399W under 42 sekunder som ni kan se.
Skärmavbild 2016-04-22 kl. 19.51.46
Men det var ju sedan som det blev riktigt roligt, kantvind, hagel som följdes av regn… Och lite mer regn… Resten blev ett slit i motvind hemåt. Blev ändå 55 km på eftermiddagen och jag såg ju ändå solen kortare stunder.
Nu ska jag tagga med att se nya Staw Wars-filmen (igen) och ladda med godis inför distanspass imorgon med tävlingsligan och andra hågade.

Kommentera

