Lördagsdistansen med extra allt!

Quintana tyckte att jag borde använda ordet episkt om dagens distanspass så jag betar av det på en gång – det var episkt. Ett sånt där pass jag kommer minnas mer än dom perfekta passen i 25 grader och sol, det är ändå dom där episka passen som idag som man minns. Nu undrar ni säkert vad som gjorde det som episkt? Jag kommer dit, lugn.

Det blev jag, Quintana, AK, Nisse och Froomie som träffades en timma innan den normala träningssamlingen för att hinna träna så länge som möjligt innan det utlovade skitvädret, en bra plan, i teorin. Vi rullade ut i växlande molnighet och lätt skvättande som knappt störde, när på den böljande fantastiska vägen vid Lisjö och Västsura (länets roligaste väg). Strax innan vi kom till Ramnäs öppnade himlen sig med hagel och snö – episkt.
Skärmavbild 2016-04-23 kl. 14.19.31
Lite på det viset fortsatte den under den närmaste timman ömsom sol, ömsom regn/hagel. När vi sedan hade nått Tortuna och körde vidare mot Orresta blev det kantvind och mina ben hade börjat bli riktigt usla nu med 100 km på tripmätaren. Släppte en sväng och dom andra hade den goda smaken att vänta på mig. Med gynnsammare vindar så funkade benen bättre – benen alltså men vi fick snart annat att bekymra oss för. Ett redigt snöfall och rejält blöta vägar gjorde att vi blev blötare än blötast och kallare än kallast. Vägen hem präglades bara av ett sätt att komma hem snabbast möjligt… Väl hemma hade jag 142 km och 4 h 42 min på cykeldatorn, frös som en hund och stod i duschen i en god halvtimma. Strava kan ni se såklart. Episkt var ordet eller så har man ju något större fel i huvudet.

Nu är det bara ett lite kortare distanspass imorgon med klubben kvar som tydligen ska rundas av med lite foto- och filmgrejjor inför SM sedan kommer barnen och en lugnare träningsvecka väntar såklart då.

Kommentera

