Måndagsmåndag

Skärmavbild 2016-02-26 kl. 11.31.50

Formentor.

Om jag inte hade det här att se framemot vecka 20 så hade det efter dom senaste dagarnas bakslag i vädret känts ganska tungt. Det har verkligen gått lås i våren just nu, att behöva skrapa rutor eller gå till gymet i snöfall ska inte behöva inträffa den 25/4. För två år sedan tränade jag i kortkort och 20-25 graders värme vid den här tiden.

Annars var det gott att inte cykla idag, kroppen behövde det och jag belönade den med ett bålpass på Svettis istället. Börjar få kläm på övningarna och det är lite kul att se framsteg i tekniken på bara två pass. I övrigt hyggligt ambivalent över hur jag ska pussla ihop veckans träning, barnen har massa aktiviteter om kvällarna, annars hade ju ett snabbt kvällspass lätt varit ett alternativ. Motivationen att harva trainer sent om kvällarna har lite ebbat ut, det hör liksom hösten och vintern till. Lösningen står skriven i stjärnorna helt enkelt, träna lär jag göra i någon form. Men ikväll ska jag hänga med Folke och hans skidkompisar på en avslutningsaktivtet på Kokpunkten (actionbadet).

Kommentera

