Fyrade av lunchintervallerna

Det fick bli lösningen med lunchträning, ute på cykel, på riktigt idag. Egentligen en ganska optimal lösning den här tiden på året. Efter en hektisk förmiddag var det en rätt skön ventil att sticka ut, skönt var även att premiärköra i knävärmare, lite halvkänsla av vår.

Planen för passet var fyror, det klassiska, körde dom på Skerikevägen som är lite halvböljande så egentligen inte helt optimal för att hitta en wattnivå och sedan bara gnugga. Kändes heller aldrig riktigt lätt heller så därför är jag rätt nöjd med att slänga in dom på 317/315/310/309W vilket ger ett snitt om 312W (5,21W/kg) för passet. Helt klart i paritet med det passet med fyror jag körde innan Svanesund i slutet av förra sommaren och då var jag i riktigt bra form, så det var väl ändå ett fint kvitto.

Nu ska jag väl bara runda av den här dagen och sedan hem och avlösa världens bästa föräldrar som tagit hand om en sjuk Folke därhemma så jag har kunnat jobba.

Rundar väl av med några av dom bilderna vi tog för Cykel-SM i lördags. Alla bilder tagna av Jan Cermenius.
Banan_8
Runt kurvan vid bondtorget…

Banan01
Tillbaka runt kurvan, Quintana och jag anför.

Bankoll2
Fokuserade killar och gubbar.

Kommentera

