Benslakt och sådär!

God kväll på er! Som vanligt en hektisk dag på jobbet som ändå kunde avbrytas med att gå till Svettis på lunchen och ge benen en omgång. Nu var det två veckor sedan jag gjorde det sist så jag kanske till och med kommer ha träningsvärk imorgon. Benpass är ju annars rätt kul som cyklist, den enda gången som man med sin späda kropp kan få se hyfsat stark ut ändå.
Skärmavbild 2015-08-08 kl. 19.57.50
Nu är det väl inte alltid man är stark på cykeln heller, men man kan ju alltid försöka få det att se ut som så. Som ovan när jag och Melker var och lattjade cross förra sommaren.

Annars inser jag att jag kommer få casha in en VAB-dag för Folke imorgon, stackarn dras med feber och hosta fortfarande, segdragen skit verkligen. Egentligen är ju det mesta med en VAB-dag på minuskontot men nu kan jag iallafall disponera över vilken tid på dagen jag kan ta mig en plågsam stund på trainern. För tyvärr är trainer det enda träningsalternativet imorgon, men nu kan jag välja bort den sämsta tiden för mig som är när barnen lagt sig. Sedan ska jag försöka sikta på att inte ”skjuta för högt” imorgon utan att ha en modestare watt-målsättning och faktiskt ro iland ett pass som ändå blir hyfsat, ni lär ju bli varse om det går. Nu ska jag lägga mig i soffan jänte sjuklingen.

Kommentera

