VAB-dag med intervallinslag

IMG_1391
Som jag skrev igår så blev det alltså en VAB-dag med en febrig Folke idag (och det blir det gissningsvis imorgon också). Alltmedan han kollat film mest hela dagen har jag hunnit städa huset och sedan gett mig i kast med något så roligt som intervaller på trainer.
Nu var det ju knappast så kul som man skulle kunna tro, det känns att man inte regelbundet slavat med trainerintervaller för det blir som alla vet rätt annorlunda mot intervallerna ute. Nu var jag beredd på det och inställd på att siffrorna inte skulle vara lika höga som i februari/mars, däremot var jag inte beredd på att något som skulle vara hyfsat lätt skulle kännas så tungt.

Det blev till sist 3 x 6′ med 3′ vila, planen var ju runt tröskel och jag hade gärna sett att jag hade kört 2-3 intervaller till, men ärligt så var jag rätt stekt i slutet på sista så det fick vara bra så. Siffrorna blev 252/251/254W, egentligen inget alls att hänga i julgranen, men det gav gissningsvis något. Om inte annat för att förebygga diabetes eller något.

Nu ska jag fortsätta vårda Folke och kolla Romandiet Runt.

Kommentera

