Inledde Maj med 4 timmars distans (gnet?)

Skärmavbild 2016-05-01 kl. 15.37.06
Fick med mig den här starke mannen på dagens distanspass. Trots att han hade fem hårda timmar i benen sedan igår så kunde han ställa av mig från hjul på Rytternevägen, men vi kommer väl dit tids nog.

Teamade upp med Quintana för dagens distanspass som sagt, jag kände mig skitpigg inledningsvis, en vecka med lätt träning borde göra under för benen. Det höll i sig i en timma eller typ till vi kom till Surahammar, när vi vek av ned mot Västsura och Lisjö på den där böljande vägen och med lite mer vind på näsan så var benen mer griniga än glada. Sedan var det mer eller mindre ett gnetande och letande efter en medvind som inte fanns idag.
Skärmavbild 2016-05-01 kl. 15.37.27
Nu var det inte som att det blåste direkt mycket idag, men allt man hade kunnat få gratis hade varit välkommet om man så säger. Sista biten på Rytternevägen ledsnade vi bägge två på att gneta komfortfart och ändå bli trötta så det blev lite lagtempo, det var väl ungefär i slutet av det som Quintana ställde av mig från hjul… Stark och jag är svag.

Väl hemma med 4 h och 116 km på tripmätaren, ni kan ju gotta er i Strava som vanligt.

Kommentera

