Det där var vi så jävla värda

Skärmavbild 2016-05-03 kl. 10.15.39
Och då talar jag inte om att Kent släppte en ny singel från sitt kommande och sista album idag, även om vi såklart var jävligt värda det också. Men jag talar såklart om att få cykla med korta cykelbyxor i sol och värme. Efter att ha släpat sig genom veckor av kyla och cykling i snö och hagel känns det som att vi har tjänat ihop till kvällar och dagar med värme. Igår var det första kvällen för egen del när man kunde blända mötande bilister och cyklister med sina vinterbleka ben. Jag och Contis var ute och sköljde ur benen lite grand, han hade ju tävlat i Frykdalens 3-dagars så det var ju alltid intressant att få en resumé av hur det var. Annars vevade vi i lugn och ro ihop nästan 4 mil i solskenet, underbart.

Lika underbart pigg var jag inte imorse på mina 27 km till jobbet, detta trots att jag somnade i soffan igår strax efter 21.00. Hoppas givetvis på bättre pang i benen när det vankas intervaller på åsen ikväll, underbara svintuffa femmor i lagtempoform, blir nästan lite trött bara av att tänka på det.

Kommentera

