Röd dag = åttaminuters

Skärmavbild 2016-05-05 kl. 19.33.29
Jag kände ungefär som jag såg ut efter den femte åttaminutaren idag. Men det var rätt synd att gnälla med 20 grader och solsken, det var ju bara två veckor sedan vi cyklade i hagel och snöstorm så. Kom ut strax efter lunch eftersom jag valde att vara helgdagsslapp och få lite gjort hemmavid också. Planen var att jag skulle köra 15-minutare mot Sätrabrunn till, hann bara dryga åtta minuter in på den första när jag hamnade i en räddningsaktion efter en MC-olycka och fick vackert vända. Läskigt och jag hoppas innerligt att det gick bra för alla inblandade. Sedan beslöt jag mig för att köra åttaminutare rakt av, kändes genomgående som att benen svarade bra trots varierande vindförhållanden, kant, mot- och medvind hanns med. Nåväl, det blev till sist 5 st intervaller enligt följande wattsiffror 226/278/280/275/272W. Den första intervallens låga siffror tillskrivs att jag rullade fram till olycksplatsen innan jag kom mig för att trycka på varvknappen. Känslan var ändå kontrollerad och bra rakt igenom även om jag var lite krokig på energi när jag kört den sista.
Skärmavbild 2016-05-05 kl. 19.33.54
Fick fint sällskap i form av finaste S på min nedrull och tacknämligt hade hon släpat med lite energi till mig annars vet ej sjutton hur jag skulle ha tagit mig hem.

Nu är ändå depåerna påfyllda efter årets första grillning så jag ska nog klara av att cykla till jobbet imorgon bitti också ska ni se. Såklart kan ni få Strava på allt också.

Kommentera

