Soldistans till Norberg och hem såklart!

13148182_10153552444667548_351456328_o
Hej på er, som ni ser på bilden blev det där ju väldigt fint. Blev ett bra gäng på distansrundan till Norberg (och hem igen såklart). När jag kom hem och landade i soffan så hade jag nästan 174 km på tripmätaren och 5 h 44 min i tid. Planen var att det skulle vara lugn fart med fyra frifartssträckor/intervaller i dom backarna som erbjöds. Kände i den första innan Ängelsberg att benen var ganska usla, faktum till trots försökte jag ställa av mig själv och dom andra uppför Melingsbackarna. Kroknade helt, satt upp ett tag och tog tag i allt igen, blev ändå min snabbaste tid uppför så det torde ju peka på okej form ändå. Norberg bjuder oftast fika på Elsas, men eftersom det har brunnit ner så fikade vi på ett annat fint fik (café Need) så vi var fyllda med energi för dom sista två backarna och resan hemåt.
13113148_10153552444272548_834077944_o
På bilden ser ni undertecknad instagramma om hur jobbigt det var uppför Melingsbackarna, AK fångar ett ögonblick.

Nästa backe var ”brandbacken” mot Ängelsberg, fick med mig AK och Kristoffer the climber och blev avställd igen, trött blev jag iallafall. Sedan var det nästan det värsta kvar, den korta branta stigningen ur Ängelsberg. Gjorde allt, verkligen allt för att skaka av mig AK, Quintana, Kristoffer the climber, blev jättetrött och skakade inte av mig nå´n av dom. Belönades med min snabbaste tid uppför där igen, ännu ett kvitto på bra form. Problemet är bara att dom andra är snabbare.

Sedan rullade vi bara rutinmässigt hemåt och njöt av solskenet. Strava här. Nu inväntar jag mina barn och det blir en lättare vecka innan jag drar till Mallis på lördag. Veckans träning landade på 22 h 43 min och 636,5 km, hyfsat!

2 reaktioner på ”Soldistans till Norberg och hem såklart!

    • Jag skulle tippa att min Mallisvecka inte ens kommer innehålla så mycket träning. Jobbpendling ger ganska mycket ”gratis” volym.

Kommentera

