God måndag på er!

Skärmavbild 2016-05-09 kl. 09.59.25
Vi lever väl en liten stund på gårdagens meriter och upplevelser i form av den här bilden från ”toppen” på Melingsbackarna när den ena trötta cyklisten efter den andra rullar in.

Behöver jag ens säga att jag sov som en klubbad säl inatt. Blir en lätt vecka så jag kommer till Mallis med ben som är något att ha. Blir styreträning på lunchen idag, onsdag och fredag. Planen är lunchcykling med crossen på tisdag och torsdag, ska försöka få någon form av intensitet i dom passen också. Inte så strukturerat dock, utan kanske bara lite sprätt i nå´n rotvälta eller på någon inbjudande dammig grusväg. Tänker mig att racern som är nytvagad ska få vara så till jag packar upp den på lördag em och tar den till Formentor för ett första pass på Mallis.

Men som jag brukar säga, man måste ha en plan för att ha något att avvika från, nu har jag iallafall en plan.

I min plan ingår även att ta med barnen till actionbadet Kokpunkten ikväll, den kommer till 200% att inträffa. Vad som inte ingick i min plan var väl att jag skulle köra sönder mina träningshjul för några veckor sedan, det var lagom roligt att tvingas köpa nya sådana, men tack var Thomas så löste vi det smidigt. Nu upptäckte jag en reva i sidan på mitt framdäck igår så jag lär väl byta det innan Mallis, känns vanskligt att chansa på att det ska hålla även om det mycket väl kan göra det.

Aja, hoppas att ni fortsätter njuta av Mallis-vädret här hemma iallafall!

Kommentera

