Mallis 2016, dag 1, Utkiksplatsen på Formentor

Skärmavbild 2016-05-14 kl. 22.16.28
Sådär, då var man på Mallis igen, trots att jag nog hade gett upp hoppet om att komma hit och träna i januari. Nu ville ödet och livet annorlunda och jag är knappast den som är den. Jag och finaste S har inkvarterat oss på vårt fina hotell i Alcudia, min cykel kom fram, var hel och jag kunde bygga ihop den och sticka ut på en sedvanlig startrunda.
Tog sikte på första utkiksplatsen på Formentor, dagen till ära blåste det duktigt även i stigningen och det är min första sväng i ”bergen” med 53/39-vevparti, det blev lite smygjobbigt eftersom jag har svårt att lägga band på mig också. Tror jag låg runt 295-300W hela vägen upp och då är det ändå 10′ vi snackar, den sena lunchen var en bit upp och vände. En tuff start helt enkelt. Sedan susade jag nedför på andra sidan innan jag vände och körde tillbaka till utkiksplatsen, nu borde jag rimligen haft medvind kan vän av ordning tycka, men det hade jag inte.
Sedan fegade jag utför som vanligt och vips var jag i Port d’Pollenca igen och med vinden i ryggen längs kusten njöt jag ändå en del över att vara här igen, med världens bästa S… Nu blir det lite balkonghäng, käk och sedan smida planer för morgondagen… Kan blir Sa Calobra redan då.

2 reaktioner på ”Mallis 2016, dag 1, Utkiksplatsen på Formentor

  1. Härligt! Hoppas du/ni får bättre väder än vad jag hade i april när jag och en polare var dit kallt och regn om vartannat! Vart givetvis förkyld! Men så äre ibland. Ska tillbaks med frun nu till midsommar, 8 dagar hotell i Playa de Muro! Så Cap Formentor och Sa Calobra kommer att besökas kanske kanske att det blir Puigen i år om allt stämmer in… God tur å njut av sol å värme!

    • Härligt! Du lär garanterat få bättre väder vid midsommar. Det är helt okej väder här nu, 20-25 grader och växlande molnighet, det kan man leva med.

Kommentera

