Nötte väl lite grus och en liten analys av Mallis

Skärmavbild 2016-05-22 kl. 18.17.09
God afton på er, nu är man väl åter i Sverige! Känns ganska okej det också, speciellt när det nästan var Mallis-väder här idag. Hann med att träna lite innan barnen landade också. Contis var sugen att bränna lite cross på grus inför Dalsland runt, jag var egentligen mer upplagd för att fortsätta gnugga asfalt men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig liksom. Det var ett bra val och vi snurrade runt på fina grusvägar i solen och hade nog haft det sämre, benen kändes ganska ok efter en vilodag, men några lätta dagar kommer nog göra mirakel tänker jag. Vi fick ihop 55,4 km och 2 h 15 min iallafall.

Roade mig med att kolla lite siffror på dom klättringar jag körde på hårt i på Mallis:
Formentor utkiken:  9:21 @ 311W (5,18W/kg)
Mirador Formentor: 9:54 @ 309W  (5,15W/kg)
Sa Calobra: 33:20 @ 270W (4,5W/kg)
Coll de Soller: 14:05 @ 273W (4,55W/kg)
Givetvis nöjd med att jag persade i alla, det är ett bra kvitto på att träningen ändå gått hyfsat bra i vinter. Men jag kan samtidigt tycka att jag borde kunna ligga 15-20W i snitt högre på Sa Calobra och faktiskt också på Soller. Sa Calobra kom i slutet på veckan och gissar att benen inte var tokfräscha eftersom krafterna tröt betänkligt sista fem minuterna. Soller kom efter 90 km och med Orient innan jag den är lite ursäktad också. Till nästa år hoppas jag kunna bjuda upp till bättre wattsiffror och därmed bättre tider uppför. Formentor-insatserna är bägge två riktiga fullträffar där jag vred ut och in på mig själv, men dom är så pass korta att man törs chansa lite. Hur som helst nöjd med dom formbesked som Mallis gav!

En reaktion på ”Nötte väl lite grus och en liten analys av Mallis

  1. Formentor är ju bra nära Alcudia också så chansningar där och man kan ändå ta sig hem om man bonkar helt.

Kommentera

