Tillbaka till vinterläget

God morgon på er har just härdat kroppen igen, den får ju inte bli för bortskämd med att träna i finväder. Körde till jobbet (via omväg såklart) i härdande blåst och regn, det enda jag inte hade på mig som jag hade när vi tränade i snöblandat regn i slutet av april var mössa, skönt på något vis att komma ner på jorden och få in 27 km på kontot.

Igår lämnade jag barnen eftersom dom ska till Köpenhamn och gotta sig med sin mor, passade på att klämma in lite träning på kvällen. Då som imorse inte direkt varmt ute, men det regnade inte. Tänkte försöka få lite intensitet igen, sist jag gjorde det var ju uppför Sa Calobra i fredags så det var väl på tiden. Körde vägen från Irsta bort till Kärrsta, en väg som böljar en del, där tryckte jag ur mig 10′ på någon form av lagomnivå (268W/4,46W/kg), skulle ljuga om jag sa att det kändes bra. Sedan vevade jag på lätt ett tag till jag körde 6′ i motvinden, det petade ju upp wattsiffrorna (285W/4,75W/kg) och ansträngningen något. Sedan var planen att köra dryga 10′ till men jag kom ikapp en häst och körde som man ska förbi på ett lugnt och säkert vis, önskade både häst och ryttare trevlig kväll och sedan orkade jag inte veva igång igen. Så det blev bara 4′ i medvinden (260W/4,33W/kg). Bättre än inget tänker jag. Sedan åkte jag hem och anmälde mig till rejsen på Arlanda och Nynäshamn nästa helg, ska klura en dag till på om jag ska köra i Södertälje på nationaldagen också. Det ska bli kul att få börja tävla iallafall.
Skärmavbild 2015-04-30 kl. 10.19.32

Kommentera

