Härdande inspirerad fredag

Skärmavbild 2016-05-27 kl. 20.09.21
Men vi börjar väl här ändå. Med min första tävlingshelg för LVG-säsongen i antågande har jag ännu inte provat mina nya tävlingshjul, inte så konstigt kanske eftersom Contis har lånat dom sedan Östgötaloppet när hans inte varit i körbart skick. Det kanske borgar för att dom fått köra riktigt fort någon gång i år åtminstone, nu hoppas jag ändå kunna cykla fort nästa helg. Hur som så ska jag prova dom lite i helgen med start på distanspasset vi ska köra imorgon. Jag hoppas såklart på uppehåll och torra vägar nu när man fått på finhjulen liksom.

Idag var det absolut inte uppehåll, sov hemma hos finaste S och insåg snabbt när jag satt näsan utomför dörren att denna morgon inte skulle innebära något mer än en regelrätt färd raka vägen till jobbet, så fick det bli. 14 km blidde det och jag blev genomblöt av hällregnet innan jag passerat Skultuna kyrka, en morgon man bara måste älska.

Sedan blev det en både konstig och lite småhektisk arbetsdag bitvis, kunde ändå glutta på dagens etapp på Girot, ska inte spoilera något för er som inte såg och inväntar reprisen, men det var galet, helt galet! Jag var galet inspirerad när jag klev ut från jobbet och tänkte att jag väl kunde försöka köra tempobetonat från flygplatsen och hem, i runda slängar skulle det ge 30 minuter hyfsat hårt. Kollade wattmätaren och försökte ignorera ösregnet, försökte ligga mellan 260-280W på slätan, lyckades väl hyfsat och det kändes hyfsat också trots motvind. Blev lite småtrött och kände att det var en genomkörare jag behövde, tror jag hade 236NP när jag rullade in i kvarteret, så brukar det sällan se ut. Nöjd och trött nu. Hoppas på lite ben att åka med imorgon, annars får jag hoppas på hjulen.

Kommentera

